fbpx

Wróć do

Strefa Fitness

Rower poziomy

Rower poziomy Body Speed przeznaczony jest do wykonywania treningów cardio, interwałowych, wydolnościowych, a także wzmacniających.
Ze względu na swoją konstrukcję z siodełkiem i wygodnym oparciem, ćwiczenia na nim wykonuje się w pozycji, która jest bezpieczna dla kręgosłupa i dodatkowo podczas pedałowania angażuje do pracy mięśnie brzucha. Urządzenie posiada duży monitor oraz wiele programów treningowych.

O produkcie

Rower poziomy Body Speed przeznaczony jest do wykonywania treningów cardio, interwałowych, wydolnościowych, a także wzmacniających.

 

Jest świetną alternatywą dla klientek, które ze względu na zaawansowaną otyłość nie mogą wykonywać treningów na obudowanych stacjach treningowych (których maksymalne obciążenie wynosi 90 kg). Rower poziomy poprawia wydolność i ogólną sprawność organizmu.

 

Trening na rowerze poziomym jest dla każdego - doskonale sprawdza się również dla osób starszych, dla osób o ograniczonej sprawności ruchowej oraz dla tych, którzy mają za sobą kontuzje i urazy.

Rower poziomy posiada wygodne siedzisko z oparciem, uzupełnione o uchwyty na bokach. Pozycja, jaką się przyjmuje, jest dużo wygodniejsza, niż na klasycznym rowerze, dodatkowo trening na rowerze poziomym odciąża odcinek lędźwiowy kręgosłupa oraz stawy kolanowe.

 

Ze względu na swoją konstrukcję z siodełkiem i wygodnym oparciem, ćwiczenia na nim wykonuje się w pozycji, która jest bezpieczna dla kręgosłupa i dodatkowo podczas pedałowania angażuje do pracy mięśnie brzucha.

 

Rower poziomy posiada duży monitor, na którym widać parametry treningu. Urządzenie można dostosować do indywidualnych potrzeb Klientki – rower ma wiele stopni regulacji oporu oraz wiele programów treningowych. Możliwy jest także pomiar pulsu oraz BMI.

znaczna redukcja tkanki tłuszczowej

poprawa krążenia i pracy serca

obniżenie tętna spoczynkowego serca, poprawa wydolności

zwiększenie objętości płuc, lepsza wydolność tlenowa

zwiększenie siły i elastyczności mięśni

wzmocnienie układu kostnego

poprawa ruchomości stawów

odciążenie kręgosłupa

wzmocnienie systemu immunologicznego

lepsze samopoczucie, redukcja stresu

Czym różni się rowerek poziomy od zwykłego rowerku stacjonarnego?

Trening na rowerku poziomym jest znacznie wygodniejszy i zdrowszy niż trening na klasycznym rowerku stacjonarnym. Specjalne, wygodne siedzisko, które utrzymuje osobę ćwiczącą w pozycji siedzącej z podpartymi plecami, odciąża odcinek lędźwiowy kręgosłupa oraz stawy biodrowe.

Jak wygląda trening na rowerku poziomym?

Trening rozpoczyna się od wybrania odpowiedniego programu dopasowanego pod indywidualne możliwości klientki. Pojedynczy trening powinien trwać minimalnie 30 minut. Zalecane jest, aby wykonać serię 30 treningów, 2 do 3 razy w tygodniu. Podczas treningu można zwiększać obciążenie, tak aby trening był bardziej efektywny.

Czy osoby starsze mogą korzystać z roweru poziomego?

Trening na rowerku poziomym jest bardzo bezpieczny, ponieważ nie przeciąża stawów oraz kręgosłupa, dlatego sprawdzi się u osób starszych czy u osób o ograniczonej sprawności ruchowej, ale również dla tych, którzy mają za sobą kontuzje i urazy.

TOP