Dietetyka na obcasach – Co można przygotować z warzyw, poza surówką?

/ / Bez kategorii

Pierwszą propozycją jest owsianka. Będziemy potrzebować oczywiście płatki owsiane, puree z marchewki i przyprawy takie jak cynamon, gałka muszkatołowa, orzechy oraz ulubiony syrop np. z agawy, klonowy bądź też miód.

Kolejną propozycją jest kanapka z pastą z czerwonej fasoli. Blendujemy czerwoną fasolę z suszonymi pomidorami i ulubionymi przyprawami.

Bardzo smaczną propozycją jest również cieciorka z pomidorami. Bardzo szybka w zrobieniu. Bierzemy cieciorkę i podsmażamy. Podsmażamy również pomidory z puszki i przyprawiamy. Dobrym dodatkiem będzie kminek, ale możemy przyprawić ulubionymi przyprawami i ziołami.

Następna propozycja to klasyczna pomidorowa  w dość niecodziennym wydaniu. Gotując zupę wrzucamy do niej czerwoną soczewicę, rozgotowujemy, blendujemy, przyprawiamy i mamy zupę, która jest zdecydowanie bardziej pożywna niż klasyczna pomidorowa.

Jeśli już proponujemy klasyczną zupę to zaproponujemy również kotlety mielone. Klasyczne z buraczkami. Można podać z ziemniakami. Różnica jest taka, że zamiast mięsa jest kalafior.

Jeśli już jesteśmy przy daniach obiadowych, to kolejną propozycją będzie makaron. Makaron z brokułem i papryką do zrobienia w trzy minuty. Gotujemy makaron, wrzucamy na patelnię warzywa, przyprawiamy i mamy gotowy, ciepły posiłek.

Jak już makaron, to w dwóch odsłonach. Druga propozycja makaronu, oczywiście najlepiej pełnoziarnistego albo razowego: mamy sos z bakłażana oraz pomidor.

Nie może się obejść bez rzeczy słodkich. Nasza propozycją jest brownie z fasoli do zrobienia w trzy minuty. Blendujemy wszystkie składniki: fasolę, banana, kakao, miód, proszek do pieczenia, pieczemy i mamy ciasto.

Alternatywą są ciastka z dyni. Są to ciastka owsiane, również proste w wykonaniu.

Jeszcze raz zachęcamy do jedzenia warzyw w każdym wydaniu.