fbpx

Węglowodany to cukry. Cukier generalnie nie jest zdrowy dla naszego organizmu, lecz kwestia węglowodanów jest bardziej złożona. Posiadamy dwa rodzaje węglowodanów – proste i złożone. Wszystkie cukry w naszym organizmie są trawione do cukrów prostych np. glukozy. Cukier, zwany glukozą jest paliwem dla naszego organizmu, w szczególności dla mózgu oraz dla mięśni.

Według zaleceń Instytutu Żywności i Żywienia w naszej diecie powinno być mniej więcej od 45 do 70% węglowodanów. Źródłem węglowodanów są nie tylko pieczywo, kasze, makarony, ale również warzywa i owoce. Jak rozwiązać ten konflikt poglądów, że z jednej strony mamy unikać węglowodanów, a z drugiej strony tego, że powinniśmy jeść zarówno owoce jak i warzywa? Tutaj temat wymaga uściślenia, ponieważ zależy jakie węglowodany jemy i jakich należy unikać. Należy unikać węglowodanów prostych.

Unikamy produktów z białej mąki np. pieczywa, makaronu, ciastek i wszelkiej maści słodyczy.

Sięgamy po grube kasze np. jęczmienną, gryczaną, makaron z mąki pełnoziarnistej, pieczywo z mąki pełnoziarnistej oraz warzywa i owoce.

Warzywa poza tym, że dostarczają nam dużo minerałów i witamin, dostarczają nam również błonnik pokarmowy. Mimo, że błonnika i tak nie trawimy, to właśnie dzięki temu reguluje on perystaltykę jelit. Błonnik pomaga w usuwaniu niestrawionych resztek pokarmowych i pozwala ustabilizować poziom cukru we krwi. Dzięki temu, że pęcznieje w żołądku, pozwala nam być sytymi przez dłuższy czas, przez co nie jesteśmy aż tak szybko głodni. Mimo, że jest bardzo niepozorny, pełni ważną rolę w naszym organizmie.

Błonnik znajdziemy nie tylko w warzywach, ale i owocach oraz wszystkich produktach typu pełnoziarnistego przemiału. Warzywa najlepiej spożywać w postaci jak najmniej przetworzonej, czyli np. surowe, i jeżeli jest to tylko możliwe, również nie obranej. Jeżeli gotujemy, to najlepiej al dente, czyli na pół twardo.

Podsumowując, węglowodany są nam potrzebnedo tego, żeby dostarczać naszemu organizmowi przede wszystkim energii. Poza tym są budulcem struktur komórkowych i dodatkowo jeszcze zapewniają nam odpowiedni zapas glikogenu, który dostarcza energię do mięśni kiedy zwyczajnie skończy się glukoza.

Przypomnijmy, należy wybierać produkty pełnoziarniste: pieczywo, kaszę, makarony, warzywa oraz owoce.

Przychodzi taki czas, kiedy postanawiamy coś zmienić w naszym życiu. Bardzo często są to postanowienia takie jak: nie będę jeść słodyczy, będę regularnie trenować, przejdę na dietę, będę regularnie jeść. Tego typu postanowienia bardzo często są ściśle związane ze zmianami nawyków. Nieumiejętne podejście do zmiany nawyków kończy się tym, że na początku wszystko idzie dobrze, ale po pierwszym odstępstwie łatwo rezygnujemy z naszych postanowień. Traktujemy je bardzo zero – jedynkowo, albo się uda albo się nie uda. Większość z nas chce od razy zrealizować te postanowienia od razu i najlepiej kilka na raz. Początkowo realizacja postanowień nie jest trudna, ale z biegiem czasu staje się coraz bardziej męcząca i wymaga dużo wysiłku, a przecież są to cele narzucone sobie przez nas samych.

Jak zatem podejść do realizacji postanowień i ich nie porzucić? Kiedy jest coś, co bardzo lubimy i przestajemy to robić – znaczy to, że zmieniamy nawyki. Zmieniamy swoje stare zachowania na nowe, a jest to proces. Moment, w którym wcielamy swoje plany w życie nazywamy fazą działania. Jeśli w pewnym momencie przejdziemy fazę słabości i odstąpimy od naszego postanowienia, mamy wyrzuty sumienia. Tego typu wpadka nie jest wynikiem tego, że nie mamy silnej woli, bądź, że nie potrafimy zrealizować postanowień. Jest to raczej efekt dysonansu poznawczego, czyli takiego uczucia dyskomfortu, napięcia, które pojawia się w momencie, kiedy nasze działanie jest jakby niezgodne z naszymi założeniami, postanowieniami. W momencie odstępstwa od swojego postanowienia, nie powinniśmy jednak traktować tego jako porażkę, a krok do tego aby zmobilizować się bardziej.

Faza działania, jeśli pomimo błędów i odstępstw jest wciąż wznawiana i kontynuowana, z czasem przeradza się w fazę utrzymania nawyku. Widzimy wtedy, że nasze nowe zachowanie przynosi korzyści i staramy się działać dalej. Najważniejsze są małe kroki. Stopniowe dochodzenie do celu małymi krokami to metoda Kaizen. Teoria Kaizen mówi o tym, że każdego dnia staramy się wykonywać wszystkie czynności o 1% lepiej. Jest to na tyle nie dużo, że możemy to wpleść w nasze codzienne obowiązki, ale jednocześnie na tyle dużo, że codziennie przybliża nas do osiągnięcia naszego wyznaczonego celu.

Takie stopniowanie sprawi, że zmiany nie będą takie drastyczne, dzięki czemu szanse na sukces wzrosną. Jedno odstępstwo nie znaczy o braku silnej woli i słabości. Zmiana nawyków nie ma być czymś złym, robionym za karę, tylko ma doprowadzić do celu.

Dietetyka na obcasach – alkohol na diecie

Mamy wiele okazji, które skłaniają nas do wspólnego zasiadania przy stole z bliskimi. Podczas takich spotkań, poza przekąskami zazwyczaj gości również alkohol. Wszyscy wiemy, że alkohol nie należy do najzdrowszych rzeczy, a także jest kaloryczny. Jednakże awokado, suszone pomidory, czy masło orzechowe są również kaloryczne. Nikt jednak nie mówi, że nie możemy ich zjeść. Oczywiście, awokado, suszone pomidory i masło orzechowe poza dużą ilością kalorii mają również dużo wartości odżywczych, które się nam przydają.

Nie oznacza to jednak, że nie możemy absolutnie tknąć alkoholu. Mimo, że dietetycy mówią, że absolutnie nie wolno, a my zgadzamy się z tym, że alkoholu najlepiej unikać, jesteśmy tylko ludźmi. Alkohol tak czy tak pojawia się na naszych stołach. Lepiej zamiast unikać alkoholu skupić się na tym, żeby wybierać ten, który przyniesie najmniej zgubnych efektów. Wybierajmy alkohol z głową i pijmy go z umiarem.

Jeżeli sięgamy po wino, to najlepiej czerwone wytrawne, ewentualnie półwytrawne. Może być również białe wytrawne. Białe wino jednak nie ma takich składników jak antyoksydanty, flawonoidy (mają one dobry wpływ na układ krążenia, mianowicie zmniejszają stopień oksydacji choresterolu LDL, czyli tego, który wchodzi w skład blaszki miażdżycowej), wapń, potas, magnez oraz garbinki (mają pozytywny wpływ na układ pokarmowy).

Lampka wina to około 150 ml, czerwone wytrawne wino w takiej ilości to 120 kcal, czyli średni banan. Dla porównania kufel jasnego piwa, 50ml zawiera ok 250 kcal, czyli tyle co duże awokado. Kolorowe drinki to 300 kcal i więcej, tyle ile duże awokado i pół banana. Alkohole takie jak piwo, czy kolorowe drinki, mają wysoki indeks glikemiczny. Wino wytrawne nie zawiera w sobie żadnych węglowodanów. Pół butelki czerwonego wina wytrawnego to ok 300 kcal, czyli jest to ilość, którą swobodnie możemy wkomponować w jadłospis. Pamiętaj, żeby nie pić bez posiłku przed. O ile sam alkohol nie spowoduje przyrostu naszej wagi, tak mogą to spowodować przekąski podjadane w trakcie. Jeśli lubisz podjadać w trakcie, przygotuj nisko kaloryczne przekąski. Niezależnie od tego na jaki alkohol się zdecydujesz, pomiędzy kieliszkami wybranego alkoholu popijaj wodę z cytryną. Na pewno załagodzi to skutki na następny dzień, w szczególności, że alkohol najzwyczajniej w świecie odwadnia.

Nie warto z bycia na diecie robić drogi przez mękę. Spotykasz się ze znajomymi, z rodziną, są pewne przekąski przy stole, jest alkohol, ok. Jedz, spróbuj, ale oczywiście wszystko z umiarem. Jeśli będziesz sobie wszystkiego zabraniać i zakazywać, najzwyczajniej w świecie będziesz sfrustrowana, aż w końcu odpuścisz dietę. Proces zmiany nawyków żywieniowych jest rozłożony w czasie, więc nie zakazuj sobie wszystkiego. Jeśli coś sprawia Ci przyjemność, to zwyczajnie to zrób, tylko z umiarem.

Dieta to nie kara, dieta to zmiana nawyków żywieniowych. Skoro chcemy coś zmienić na stałe, to zmieńmy to na stałe, nie odmawiając sobie drobnych przyjemności.

W Studio Figura skupiamy się na tym, aby zwracać uwagę na zdrowe odżywianie. Wigilia i święta to czas, w którym wszyscy zasiadamy przy wspólnym stole z naszymi rodzinami i spożywamy posiłki. W Polskich domach stoły są syto zastawione a kuchnia nie zawsze jest lekka i zdrowa. Mamy dla Was kilka propozycji na świąteczne przysmaki, które są nie tylko smaczne, ale i zdrowe.

  • Zupa grzybowa oraz tradycyjny barszcz.

Zupa grzybowa jest przygotowana w tradycyjny sposób na bazie suszonych grzybów oraz wywaru z włoszczyzny. Można ją zabielić odrobiną jogurtu, a jeśli ktoś lubi, można podać ją z ziemniakami.

Barszcz Czerwony to zupa, która sama w sobie jest zdrowa, więc nie ma tutaj potrzeby dokonywania wielu modyfikacji klasycznego przepisu. Barszcz jest zrobiony ze świeżych buraków na wywarze z włoszczyzny. Zamiast koncentrować się na tym, co wkładamy do barszczu, warto zastanowić się nad tym co dodajemy do niego na talerzu. Dla przykładu uszka z białej mąki możemy zamienić na uszka z mąką pełnoziarnistą pszenną. Wówczas uszka będą równie smaczne, a przy okazji dużo zdrowsze.

  • Tatar na avocado

Użyjemy do niego ogórka konserwowego, soku z cytryny, cebuli oraz przepiórczego jaja. Możemy go zjeść z pełnoziarnistym chlebem.

  • Sałatka śledziowa

Sałatka śledziowa bardzo często gości na polskich stołach. Przygotowujemy śledzia marynowanego, jabłka, jajka, kiszone ogórki, por i sos na bazie jogurtu i chrzanu.

  • Bigos

Jeśli chcemy uraczyć się bigosem w święta, najważniejsze jest, aby użyć samych dobrych jakościowo produktów. Warto kupić dobrą, naturalnie kiszoną kapustę, nie kwaszoną sztucznymi zakwaszaczami. Istotne jest również dobrej jakości mięso i kiełbasa.

  • Pierniki

Święta nie mogą się odbyć bez słodkości. Przygotujmy pierniki, ale w zdrowej pełnoziarnistej wersji. Użyjmy pełnoziarnistej mąki, ksylitolu zmielonego na puder, kakao i przypraw takich jak: cynamon, kardamon, gałka muszkatałowa, soda oczyszczona i masło. Zamiast masła do takich pierniczków można dodać np. olej kokosowy albo oleje płynne jak np. olej z pestek winogron.

  • Pierogi z kapustą i z grzybami

Ciasto na pierogi można przygotować z mąki pełnoziarnistej i od razu staną się zdrowsze.

Polecamy spróbować wprowadzić zdrowe modyfikacje, tak aby święta nie stawały się dla nas tuczącym okresem po którym jesteśmy zmęczeni i ociężali.

Tuż przed świętami Studio Figura wysłało delegatów na Wielki Bal Charytatywny. Dotarliśmy do Kijowa w celu wręczenia prezentu dla tych, którzy bardzo tego potrzebują.

W balu wzięło udział wiele ważnych osobowości. Wszyscy dotarli tam w tym samym celu – dzielenia się z innymi.

Studio Figura w tę magiczną noc przekazało datek w postaci 5000 Euro na wsparcie szpitala kardiochirurgii da dzieci.

Jesteśmy bardzo dumni, że jesteśmy częścią społeczności, która dając wywołuje uśmiech na twarzach. W ten sposób mamy pewność, że ciężka praca nas wszystkich owocuje w dobrą stronę.

 

Aleksandra, 45 lat

Odwiedziłam Studio Figura ponieważ byłam ciekawa jak działa Roll Shaper. Po pierwszym treningu czułam się nie tylko zmęczona jak po treningu, ale i zrelaksowana dzięki masażowi. Bardo spodobał mi się trening, więc postanowiłam zapisać się na kolejny trening i wykupiłam pakiet Intensywne Spalanie. Teraz regularnie odwiedzam moje Studio Figura i widzę niesamowite efekty. Nie tylko schudłam ale i moje ciało stało się dużo bardziej jędrne. Poza tym atmosfera podczas ćwiczeń jest niezastąpiona. Z jednej strony czujesz się jak byś trenowała w domu, z drugiej strony otrzymujesz wiele trenerskiej motywacji. Polecam!

Jest to połączenie lipolasera z liposukcją ultradźwiękową, masażem próżniowym połączonym z falami RF oraz multipolarną głowicą RF.

Całe urządzenie służy do modelowania ciała.

Lipolaser to zimny laser diodowy, który uwalnia nam kwas tłuszczowy z komórek tłuszczowych. Pięknie redukuje tkankę tłuszczową.

Masaż próżniowy z falą rf gwarantuje wymodelowanie sylwetki oraz rozbija cellulit.

Głowica Multipolarna RF to spolaryzowane działanie fali radiowej. Bardzo ładnie wpływa na zagęszczenie skóry. Dodatkowo redukuje i wygładza zmarszczki. Czyli dbamy o dojrzałą skórę.

Liposukcja kawitacyjna to rozbijanie tkanki tłuszczowej ultradźwiękami.

Panel w tym urządzeniu jest bardzo intuicyjny a samo urządzenie jest łatwe w sterowaniu.

Podstawową zaletą urządzenia Lipolaser Advanced jest kompleksowa pielęgnacja ciała. Wszystkie funkcje urządzenia uzupełniają się nawzajem. Funkcje zostały dobrane w taki sposób, aby osiągnąć jak najlepszy efekt redukcji tkanki tłuszczowej, wygładzenia skóry oraz pobudzenia układu limfatycznego. Lipolaser Advanced jest wyposażony w 12 padów do wykonania zabiegu zimnym laserem diodowym oraz 4 głowice: liposukcja ultradźwiękowa, multipolarna fala RF i vacu+RF duża i mała głowica. Najlepsze efekty osiągniemy łącząc powyższe funkcje podczas jednego zabiegu

Lipolaser – Redukuje wielkość komórek tłuszczowych. Penetrując promieniami laserowymi powierzchnie skóry stymuluje zmiany właściwości membran komórek tłuszczowych zmieniając ich przepuszczalność, a co za tym idzie, redukując wielkość samych komórek.

Liposukcja ultradźwiękowa – Rozbija komórki tłuszczowe na skutek mikromasażu wywołanego przez ultradźwięki.

Multipolarna fala RF – Wygładza skórę, redukuje rozstępy oraz niweluej zmarszczki dzięki

pobudzaniu produkcji kolagenu.

Vacu+RF – Wygładza rozstępy, redukuje cellulit, pobudza układ limfatyczny. Zabieg głowicą polega na wykonywaniu masażu podciśnieniowego wzbogaconego o falę RF

 

Urządzenie jest wyposażone w kamerę, która komunikuje się z ciałem pacjentki, z opracowywanym obszarem. Przenosi dokładny obraz opracowywanego obszaru na monitor. Dzięki temu wiemy ile punktów skoncentrowanej wiązki ultradźwiękowej mamy wykonać na pacjentce.

Przygotowanie pacjentki do zabiegu polega na umieszczeniu na ciele pacjentki czytników GPS oraz specjalnego krzyża pozycjonującego, który wyznacza nam środek obszaru, na którym będziemy pracować. Pracujemy za pomocą tarczy ultradźwiękowej, która emituje skoncentrowane wiązki ultradźwięków (do 2 cm). Wykonując ten zabieg rozbijamy tkankę tłuszczową w centymetrach. Zabieg powtarzany jest co dwa tygodnie bądź co tydzień a klientki po prostu tracą centymetry.

Kolejnym etapem zabiegu, który pozwala wyszczuplić i wypielęgnować skórę naszych klientek jest głowica z falą RF i podciśnieniem. Tą głowicą możemy doskonale rozpracować wydzielony kwas tłuszczowy podczas zabiegu. Dzięki temu osiągamy o wiele szybsze rezultaty, dodatkowo fala RF zagęszcza i pielęgnuje naszą skórę.

Anna, 25 lat

Kiedy odwiedzaliśmy targi związane ze sportem i zdrowym stylem życia, pierwszy raz mieliśmy styczność z maszyną, która nazywa się Jeździec. Z daleka wydawał się nieco dziwny, trochę zabawny. Dziewczyny ze Studio Figura zaoferowały nam pół godzinny trening na tym urządzeniu. Postanowiłyśmy spróbować. Całe 30 minut „jazdy na koniu” okazało się być bardzo wyczerpujące. Kiedy zeszłam to nawet moje wytrenowane mięśnie dały mi znać że coś się działo. Byłyśmy bardzo pozytywnie zaskoczone i zostałyśmy klientkami Studio Figura.

GO CLEAN

Zastosowanie:

Wyciągi z ziela: skrzypu, fiołka, pokrzywy i owocni fasoli optymalizują zawartość wody, a także procesy metaboliczne w organizmie. Wyciągi z korzenia mniszka oraz liścia szałwi wspomagają trawienie, a siemię lniane reguluje prawidłowy pasaż jelitowy. Aktywność antyoksydacyjna wyciągu z zielonej herbaty, w połączeniu z opisanymi powyżej składnikami preparatu, wspomaga utrzymanie prawidłowego procesu oczyszczania organizmu.

Wyciągi z :
Ziela skrzypu, dzięki obecności flawonoidów optymalizuje objętość wydalanego moczu i usuwa jego nadmiar . Ziela fiołka trójbarwnego, zawierają związki bioflawonoidowe, garbniki, kwasy organiczne, karotenoidy i saponiny triterpenowe, które wpływają na optymalizację pracy układu wydalniczego (moczowego) wspomagając usuwanie nadmiaru wody z organizmy co ma pozytywny wpływ na jego oczyszczanie z produktów przemiany
materii.
Ziela pokrzywy, zawierają kwasy organiczne, łatwo przyswajalne mikroelementy: m.in. żelazo, potas, jod i sód. Są one potrzebne do prawidłowego przebiegu procesów metabolicznych i wydalniczych. Flawonoidy i garbniki dodatkowo wzmacniają efekt prawidłowego oczyszczania organizmu z produktów przemiany materii.
Owocni fasoli, zawierają m.in. związki trójterpenowe, kwasy organiczne, a z soli mineralnych – wolną krzemionkę. Pozytywnie wpływają na prawidłową pracę nerek i optymalizują proces oczyszczania organizmu z
produktów przemiany materii.
Korzenia mniszka, który zawiera garbniki, związki seskwiterpenowe, triterpenowych, fitosterole oraz sole mineralne (m.in. potas). Wspiera proces prawidłowego trawienia przeczyszczająco i moczopędnie. Łagodzi schorzenia wątroby i woreczka żółciowego, a także zaburzenia trawienia. Stosuje się go w zaburzeniach przepływu żółci, przy braku apetytu i niestrawności, a także do pobudzenia diurezy (aby zwiększyć objętość wydalanego moczu)
Liścia szałwi, jest źródłem garbników i goryczy, kwasów organicznych, karotenu, witamin i minerałów (m.in. magnez, potas, sód, żelazo). Garbniki i gorycz wspomagają pracę układu trawiennego i optymalizują fermentację. Stosowana regularnie – pobudza apetyt. Aktywność antyoksydacyjna wyciągu z zielonej herbaty, w połączeniu z opisanymi powyżej składnikami preparatu, wspomaga utrzymanie prawidłowego procesu oczyszczania organizmu.

Lista Gabinetów Studio Figura w Polsce

Zobacz listę naszych wszystkich gabinetów w całej Polsce.

TOP
informacje-i-aktualnoci