Data: sobota, 24 lutego 2024

Thumbnail Post Image

Elektrostymulacja mięśniowa – efektywniejszy, krótszy i intensywniejszy trening

Kto z nas nie słyszał o legendarnym pasie do odchudzania. Według
telezakupowych ekspertów, nowoczesne urządzenie (wyglądające co najmniej jak zabawka) miało zapewnić
efektywne odchudzanie i momentalne spalanie tkanki tłuszczowej, nie wymagając od
nas niczego więcej, poza założeniem go na brzuch.

Wszyscy wiemy, że to nic więcej, niż zwykła ściema. Jednak każda
legenda ma w sobie ziarnko prawdy. Fenomen szybkiego i łatwego odchudzania, za pomocą skurczów wywoływanych prądem
elektrycznym, nie wziął się znikąd. 

Jak działa i dlaczego trening metodą EMS to najskuteczniejsza
forma: odchudzania, rzeźbienia mięśni, walki z cellulitem
i rehabilitacji?

Spis treści:

  1. Na czym polega i jakie
    są efekty treningu EMS
  2. Co zyskujesz dzięki
    treningowi EMS
  3. Dla kogo jest
    elektrostymulacja EMS?
  4. Zalety treningu z prądem
    elektrycznym
  5. Metody trening EMS –
    przykładowe ćwiczenia
  6. Trening EMS a
    dieta
  7. Elektrostymulacja z IR,
    czyli EMS w Studio Figura
  8. Dlaczego warto włączyć
    elektrostymulację do swojego treningu?

Na czym polega i jakie są efekty treningu EMS

To metoda treningu wykorzystująca stymulację prądem elektrycznym, za
pomocą którego dochodzi do rytmicznych skurczów mięśni. Elektrostymulacja mięśniowa w świecie
fitness zaistniała stosunkowo niedawno, ale w fizjoterapii i rehabilitacjach jest
stosowana już od przeszło kilkudziesięciu lat. 

W odróżnieniu od wcześniej wspomnianego telezakupowego urządzenia, do
EMS stosowany jest specjalny kombinezon lub elektrody, które zostają nałożone na odpowiednie partie mięśni. Moc i
częstotliwość impulsów elektrycznych dostosowuje trener personalny za pomocą elektrostymulatora EMS. Tak intensywny
trening, wzbogacony odpowiednią postawą, zapewnia w ciągu 20 minut to, czego moglibyśmy oczekiwać po ponad
godzinnych ćwiczeniach na siłowni lub w klubie fitness
. 30 minut pracy z urządzeniem odpowiada
wykonaniu 600 brzuszków lub przysiadów.

Co zyskujesz dzięki treningowi EMS

Elektrostymulacja pozwala na zaangażowanie wszystkich głównych grup
mięśniowych naszego ciała. Co prawda, sam EMS nie zastąpi ćwiczeń aerobowych, ale może być ich doskonałym
uzupełnieniem. Pozwala on uzyskać oczekiwane rezultaty szybciej niż poprzez tradycyjne ćwiczenia fizyczne, a
ponieważ zajmuje o wiele mniej czasu, idealnie sprawdzi się również dla osób zabieganych, które chcą zadbać o swoją
sylwetkę. 

Dla kogo jest elektrostymulacja EMS?

Nie trzeba być zawodowym sportowcem, ani osobą z wieloletnim stażem na
siłowni, aby spróbować takiej formy aktywności fizycznej. Z technologii elektrostymulacji może korzystać
każdy
, nawet osoba początkująca, ponieważ pierwszy trening EMS zawsze jest indywidualnie dostosowany do
predyspozycji ćwiczącego. Z uwagi na swoją prostotę, jest on polecany również osobom starszym
lub po przebytej kontuzji.

Zalety treningu z prądem elektrycznym

Istotnym elementem elektrostymulacji mięśniowej jest tzw.
FBW (full body workout), czyli trening całego ciała. Pomaga on utrzymać kolejność wykonywanych
ćwiczeń. Najpierw wykonywane są te na większe partie, takie jak nogi, plecy i klatka piersiowa, a następnie
mniejsze, czyli brzuch, barki oraz ramiona. 

Efekty treningu są widoczne już po 2 tygodniach od
rozpoczęcia przygody z impulsami elektrycznymi. Możliwość bezpośredniej stymulacji mięśni pozwala nawet kompletnemu
laikowi zaangażować całe ciało, wykorzystując maksymalny potencjał wszystkich grup mięśniowych. 

Dzięki tej cesze EMS przyspiesza proces adaptacji
treningowej
(czyli dostosowanie możliwości siłowych mięśni do poziomu treningu) i pozwala na
błyskawiczną budowę formy oraz kondycji, nawet osobom po 50 roku życia, u których co najmniej kilka
pierwszych tygodni na siłowni zajmuje nauka czucia mięśniowego i adaptacji organizmu do wzmożonego wysiłku.
Odpowiednie wyczucie i przyzwyczajenie mięśni zapewnia zminimalizowanie ryzyka kontuzji.

W ten sposób rozpoczynając przygodę ze sportem, nie zniechęcim się
brakiem efektów w pierwszych tygodniach ćwiczeń. Motywacja jest ważnym czynnikiem, bez którego trudno utrzymać
regularność treningu.

Metody trening EMS – przykładowe ćwiczenia

Jedną ze skuteczniejszych metod, w połączeniu z elektrostymulacją, jest
tabata. To rodzaj treningu interwałowego, podczas którego przez 20 sekund wykonujemy ćwiczenia o
największej intensywności, a następnie przez 10 kolejnych sekund mamy chwilę na złapanie oddechu. Powtarzanych jest
tak 8 rund, w przeliczeniu dając nam 4-minutową sesję, czyli naprawdę niewiele.

Tabata przyspiesza metabolizm i pomaga skutecznie spalić zalegającą tkankę
tłuszczową.
Rodzaj ćwiczeń jest dowolny, ale z
dawką regularnych impulsów elektrycznych, taki trening zdecydowanie pozwoli na uzyskanie zadowalających rezultatów w
znacznie krótszym czasie.

Podczas 20 sekund intensywnego “wycisku” możemy wykonywać:

  • pajacyki,
  • bieg
    w miejscu,
  • przysiady,
  • przysiady z wyskokiem,
  • bieg
    narciarski.

Trening EMS a dieta

Elektrostymulacja mięśni oznacza dla całego ciała duży i angażujący
wysiłek. Warto wcześniej odpowiednio się do niego przygotować. Przed samym treningiem zalecane jest
zjedzenie lekkiego i energetycznego posiłku oraz wypicie 0,5 litra wody
. Kompleksowe nawodnienie
organizmu jest podstawą przy wzmożonych ćwiczeniach, dlatego zarówno przed, jak i po, dobrze jest zadbać regulację
gospodarki wodnej, zapewniając sobie co najmniej 30 ml wody na każdy kilogram masy ciała.

Niezależnie, czy przyświecający nam cel to redukcja tkanki tłuszczowej
lub wyrzeźbienie mięśni, powinniśmy włączyć do swojej diety produkty zawierające pełnowartościowe
białko
. Jego źródłem są m.in. jaja, ryby, chude mięso, nabiał, wodorosty, rośliny strączkowe, nasiona,
orzechy i zboża. Ten makroskładnik przyspiesza syntezę białek mięśniowych, dzięki czemu my pozbywamy się
tkanki tłuszczowej
, a nasze mięśnie przybierają na objętości.

Elektrostymulacja z IR, czyli EMS w Studelektrostymulacja-irio Figura

Ta innowacyjna metoda treningu jest dostępna w wybranych gabinetach Studio Figura. Poza klasyczną wersją EMS oferujemy trening wzbogacony o
działanie promieniowania IR-A
. Są to najkrótsze fale podczerwone, które wnikają najgłębiej w
struktury organizmu i intensywnie je rozgrzewają. Sprawia to, że są one najskuteczniejszą metodą terapii
cieplnej w modelowaniu sylwetki
. Promienie IR-A zmniejszają również napięcie mięśni szkieletowych,
wspomagają przemianę materii oraz rozszerzają naczynia krwionośne skóry, przyspieszając mikrokrążenie w tkankach.
Takie połączenie zapewnia głęboki relaks podczas wyciskającego siódme poty zabiegu.

Trening EMS z IR Studio Figura pozwala nie tylko zwiększyć efektywność
ćwiczeń i skrócić czas treningu, ale także ujędrnia i odżywia skórę. Lista
korzyści się na tym nie kończy –  elektrostymulacja IR poprawia krążenie krwi, pozytywnie wpływając na redukcję
tkanki tłuszczowej i cellulitu. Dodatkowo promieniowanie podczerwone skutecznie zmniejsza odczuwanie dolegliwości
bólowych.

Dlaczego warto włączyć elektrostymulację do swojego treningu?

EMS w porównaniu do klasycznego treningu wypada na każdym polu
zdecydowanie lepiej. Nie możemy jednak zapomnieć, że elektrostymulacja powinna być jedynie dodatkiem do aktywnego
trybu życia. Ponadto ważnym czynnikiem w utrzymaniu formy i czerpaniu korzyści z takiego treningu jest zdrowa i
zbilansowana dieta, w której nie może zabraknąć przynajmniej 2 litrów wody dziennie!

Elektrostymulacja to:ems-studio-figura

  • skrócony czas treningu
    30 minut odpowiada ok. 2 godzinom klasycznych ćwiczeń na siłowni lub w
    klubie fitness,
  • szybkie rozbudowanie i
    wyrzeźbienie masy mięśniowej,
  • gwarancja niskiego
    progu wejścia,
  • bezpieczna
    technologia
    ,
  • ćwiczenia
    nieobciążające odcinka lędźwiowego i kręgosłupa,
  • nowoczesna
    forma treningu medycznego i rehabilitacji,
  • efekty widoczne już po 2
    tygodniach
    regularnych sesji treningowych,
  • sposób na
    przyspieszenie procesu adaptacji treningowej i nauki czucia mięśniowego.